Skargi i wnioski
Informacja dotycząca trybu składania skarg i wniosków w Pomorskim Biurze Planowania Regionalnego
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
Listownie na adres:
Pomorskie Biuro Panowania Regionalnego
ul. Straganiarska 24-27
80-837 Gdańsk
Pismem złożonym osobiście w Pomorskim Biurze Planowania Regionalnego
Pomorskie Biuro Panowania Regionalnego
ul. Straganiarska 24-27
80-837 Gdańsk
Dyrektor Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 8:00 – 9:00 oraz w czwartki w godzinach od 15:00 – 16:00.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione zostaną bez rozpoznania.
Przepisy:
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Pomorskim Biurze Planowania Regionalnego odbywa się zgodnie z przepisami:
- Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071, z późn. zm.),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem SKARG może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe komórki organizacyjne Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem WNIOSKÓW mogą być w szczególności, dotyczące Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.